Gingerbread cookies ili Božićni kolačići


Sada već tradicionalno, red je da zasladimo kraj ove godine. Nije slučajno što sam za kraj 2016.-te odabrala da to budu Gingerbread ili Božićni kolačići  kojima je ovih dana Instagram takoreći preplavljen. Ako ste se pitali otkud mi inspiracija, sada znate. Recept za njih sam našla među brojnim maminim receptima i krajnje se jednostavno priprema od većine sastojaka koje uglavnom svi imamo u kuhinji. Deo sa šaranjem kolačića odnosno njihovo ukrašavanje je definitivno najkreativniji i najzabavniji deo pripreme.


Potrebno za testo:
  • 200 gr. maslaca
  • 100 gr. šećera
  • 1 jaje i jedno žumance
  • 400 gr. brašna (ali nisam stavila sve, delovalo mi je nepotrebno)
  • pola praška za pecivo
  • 1 kašičica đumbira (po originalnom receptu) a ja sam stavila 1 kašičicu začina za medenjake 
  • 4 kašičice kakaa


Postupak izrade:

Umutiti mikserom testo od svih sastojaka. Ja sam sastojke dodavala tim redom kojim sam napisala gore. Kada se dobije kompaktna masa koja se ne lepi, testo ostaviti u frižider na bar 30 minuta.
Nakon toga, testo rastanjiti oklagijom i modlama vaditi oblike po želji a potom ih ređati na pleh koji ste prethodno obložili papirom za pečenje.

Kolačiće peći na 200 C 10-15 minuta, to zavisi od vaše rerne a zatim ih ostaviti da se prohlade.


Dok se kolačići hlade, napravite smesu za ukrašavanje.

Potrebno za ukrašavanje:
  • 1 belance
  • 200 gr. šećera u prahu
  • 1/2 kašičice gustina
  • 1 kašika limunovog soka
Ovo je potrebo umututi ručno, ređe nego šlag. zatim staviti u špric za ukrašavanje torti ili jednostavno u kesu za zamrzavanje namirnica na kojoj ćete odseći jedan ugao. Što manja rupica, to bolje jer ćete preciznije moći da crtate. Pustite mašti na volju i ukrasite svoje kolačiće po svojoj želji. Možete dodati jestivu boju u ovaj deo pa će vaši kolačići biti šareni.


Ukoliko vam je potrebno još inspiracije kliknite OVDE.

Kako vam se sviđaju Gingerbread kolačići?

No comments