Crincles ili najčokoladniji čoko-keks


Red je da zasladimo ovu poslednju nedelju u 2015. godini i ispratimo je kako valja. Verujem da se slažete. Mislim da nisam mogla da izaberem bolji način za to a ni bolji recept od ovog jer su upravo oni najslikaniji keksići na Instagramu. Svakodnevno gledanje i lajkovanje istih dovelo je do toga da i ja poželim da ih probam. A kako recept nije težak, ne treba puno sastojaka i ne traži puno vremena, odlučih se na ovaj kulinarski poduhvat. I, isplatilo se, verujte mi na reč. Stan je mirisao kao najfinija poslastičarnica, na čokoladu i vanilu. A kolačići su idealni su za zimske večeri uz toplu kaficu ili čaj i zaista su najčokoladniji koje sam probala.


Da ne dužim više, krenimo na potrebne sastojke i pripremu. Recept sam preuzela od divne devojke Anastazije Makjanić sa bloga stazisweets.blogspot.com ali ću vam ga svakako u nastavku napisati kao i moje modifikacije ukoliko ih je bilo kao i neke utiske i zapažanja.

Potrebno je:
  • 60 gr. maslaca (ja sam stavila 60 gr. Dijamant margarina sa ukusom vanile)
  • 220 gr. tamne čokolade (ja sam koristila K-Plus čokoladu od 200 gr.)
  • 2 jaja
  • 100 gr. smeđeg šećera
  • 1 burbon vanilin-šećer ili 2 kašičice ekstrakta od vanile
  • 200 gr. glatkog brašna (ja sam koristila Danubius brašno tip 400 za kolače i fina peciva)
  • prstohvat soli 
  • 1 kašičica praška za pecivo
  • prah-šećer za valjanje kolačića
Sledeći put ću probati da dodam kašičicu cimeta u smesu (što nije po receptu) ali mislim da to malo cimeta može da stvori čaroliju.    
                
      Postupak izrade:

Čokoladu zajedno s maslacem otopite na pari i pustite da se ohladi. Jaja zajedno sa šećerom i vanil-šećerom umutite penasto. Lagano dodajte smesu čokolade i maslaca te brašno zajedno s praškom za pecivo i soli. Sve dobro izmešajte rukama pa stavite u frižider na 3 sata minimalno da se smesa dobro stegne.

Nakon što ste izvadili smesu iz frižidera, rernu zagrejte na 180 stepeni, a pleh za pečenje obložite papirom za pečenje. Malom kašičicom vadite smesu koja će biti prilično čvrsta (nemojte da vas to uplaši), oblikujte loptice među dlanovima i uvaljate ih dobro u šećer u prahu. Slažite ih na pleh i pecite u rerni 10 minuta. Kako se budu pekli oni će pucati po površini i dobiće izgled kao sa fotografija. Tek pečeni će biti prilično mekani ali preukusni ali ih ipak pustite da se ohlade. Prijatno! I obavezno mi javite utiske ukoliko ih probate :)



                   
                            

No comments