Dobro se dobrim vraća-aging

Kada početi sa negom lica je veoma diskutabilno. Da li je potrebno opterećivati lice devojčica koje kakvim preparatima? Odgovor na ovo pitanje je individualan i zavisi od mnogo faktora.
O ovome vam mogu pričati samo iz svog iskustva kao tinejdžerke, a volela bih da čujem mišljenje majke jedne tinejdžerke.
Ja sam prilično rano počela sa negom, jer imam problematičnu kožu. Nega se sastojala iz običnog kozijeg sapuna za umivanje i hidratantne kreme. Zatim sam prešla na medicinsku kozmetiku, uz eventualno neku kremu preporučenu od strane dermatologa. Imala sam problem jer sam redovno (jedanput nedeljno) na lice nanosila tešku profesionalnu šminku i sa negom sam počela dosta radno, u dvanaestoj, trinaestoj godini. Iskreno smatram da nema ničeg lošeg u tome, sve dok je nega adekvatna.
Kako sam porasla uvela sam nove preparate i sada su tu i tonirana krema i kvalitetan puder, adekvatni za moj tip kože. 
Velika greška koju sam pravila kao tinejdžerka je ta da nisam dovoljno pažnje posvećivala zaštiti od sunca. Inače sam bledog tena, tako da sam koristila svaki trenutak proveden na suncu da uhvatim boju. Kreme sa zaštitnim faktorom su me zanimale prva 2-3 dana i posle bih zaboravljala na njih. Još uvek ne vidim posledice ove neozbiljnosti, ali verujem da ću se uskoro suočiti sa njima.  

Dolazim do poente celog posta a to je da koža pamti. Sve ono kako smo se brinuli o njoj će nam se vratiti.
Starenje je normalan fiziološki proces i nažalost nezaustavljiv. a mi ga brigom odnosno nebrigom, možemo usporiti, odnosno ubrzati.
Starenje kože se dešava postepeno, a tačne starosne granice za određene procese ne postoje. Prvo se javljaju bore, kao prvi znaci starenja kože. One su posledica smanjene količine i sinteze hijaluronske kiseline, za koju ste, verujem, sve čule. Zato na tržistu postoji puno preparata sa pomenutom kiselinu koji su veoma efikasni u rešavanju ovog problema. Prve se javljaju bore oko očiju. tzv vranine nožice, bore smejalice i labijalne bore oko usana. Po mom mišljenju ove borice su odraz karaktera osobe i treba ih ublažiti, nikako obrisati. Sledeće dolazi do smanjene sinteže kolagena i gubitka tonusa: obrazi 'padaju', gubi se linija vilice i opuštaju se kapci. Koliko ja znam, neka me ispravi neko ako grešim, ali još uvek nije moguće kremama nadoknaditi kolagen koži, pa se sve više radi na tome da se sinteza kolagena u koži dodatno stimuliše. Još jedan problem zrelije kože je gubitak vlage i lipida, odnosno suva koža. Zbog ovoga je veoma važno da se koža neguje hranljivim kremama, koje će koži obezbediti neophodnu vlagu i lipide.

Lično, smatram da je adekvatna hidratacija kože pola posla kada je borba protiv bora u pitanju. Suva koža po nekom nepisanom pravilu brže stari, tj pre se javljaj bore, nego masna koža. Kao i sve i ovo je individualno ali opet mislim da puno uticaja ima kako mi negujemo i suvu i masnu kožu.

Prilikom izbora odgovarajuće anti age kreme, potrebno je razmotriti više stvari. Prvo stanite ispred ogledala i procenite u kom stadijumu je vaša koža. Nemojte da vam godine budu jedini orijentir prilikom izbora. Takođe, kada su očekivanja u pitanju, budite realne. Naravno da je bolje prevenirati, ali čak i ako već imate bore, problem je rešiv.
Sve kreme se mogu pronaći u dva oblika, dve različite podloge, prilagođene potrebama suve, odnosno normalne i mešovite kože. I na ovo obratite pažnju prilikom odabira. Takođe, birajte kreme sa što višim zaštitnim faktorom. Ovo je leti naročito važno, ali i zimi nije na odmet, jer ćete na taj način biti sigurne da ste uradile sve da sprečite starenje kože izazvano štetnim UV zracima.
Da bi krema imala efekta, morate dobro očistiti kožu, tako da je i izbor odgovarajućeg čistača još jako bitan faktor. O tome sam pisala OVDE.

Moj zaključak cele ove priče je da sa negom nikad nije rano početi, dokle god je odgovarajuća. Anti age preparata se nemojte bojati, samo izaberite adekvatan stanju vaše kože.

Budite dobri prema svojoj koži i ona će vam dobrim vratiti. :)

Lidija, moja mama i ja trenutno testiramo dve kreme i spremamo vam pojedinačne recenzije: Roc PRO-PRESERVE i Eucerin VOLUME FILLER. Kako je za efekte potrebno vreme da se ispolje, a ovo se najviše odnosi na moju mamu, recenzije će malo sačekati.


No comments