Poklon Beogradu i Beograđanima.....

.....od Španaca! Pa može li čovek više da ih voli? U mom slučaju to je nemoguće. :)


No evo o čemu je reč: Cuatro gatos(4 MAČORA) Pablo Picasso, Salvador Dali, Juan Miro i  Antoni Tapies je izložba četiri najveća španska majstora i bila je otvorena u Hilandarskoj ulici od 10. septembra do 10. oktobra. U tom periodu bilo je moguće videti 50 originalnih grafičkih dela koja su deo privatne kolekcije kolekcionara iz Slovenije.


Zašto Cuatro gatos? Cuatro gatos je ime kafića u Barseloni, gde su se okupljala najveća umetnička imena, među kojima je naravno bio i Pablo Picaso. U to vreme predstavljao je centar modernizma u Barseloni.

Slika preuzeta sa interneta, iako bih silno želela da sam je ja uslikala
1893-1983


Odmah na ulazu te dočekaju dela Juan Mira. Njegova dela karakteriše nadrealizam i apstraktna umetnost. Uočava se veliki uticaj Pabla Pikasa. Izložene slike su mi se jako dopale, prilično jednostavne, a opet upadljive, jarkih boja. Uživala sam posmatrajući slike, svaka je interesantna na svoj način i skoro sve bih mogla da zamislim na zidovima svoga doma, što mogu da kažem za mali broj slika. Nisam ja nikakav stručnjak, ali ukoliko biram sliku mora biti lepa na oko.






1881-1973


Sledeći na redu je Pablo Picasso,  koji je svima dobro poznat po slici Gernika koja je nastala kada je on bio u fazi nadrealizma. Međutim, Pikasovo stvaranje sazrevalo je tokom više razdoblja, plavog i crvenog, grafike, kubizma. Na ovoj izložbi bile su izložene grafike- od onih veoma jednostavnih do veoma složenih i pažljivo osmišljenih.

Jedna zanimljiva činjenica, koju ja nisam znala je da je Pikaso bio i testopisac: u Francuskoj je napisao dve predstave: prvu Le desir attrape par la queque (Želja uhvaćena za rep)   i  Le quatre petites files (Četiri male devojčiče).

1904-1989

Na Pikasov rad nastavlja se Salvador Dali, čije slike su mi se najviše svidele. Nadrealistične, jakih boja i zanimljivih motiva.

Slika preuzeta sa interneta. Ako neko zna nešto više o ovoj slici, neka to podeli sa mnom. Drugarica i ja smo imale različita objašnjenja.:)
Slike koje su me više oduševile bile su slike horoskopskih znakova. Pošto slika govori više od hiljadu reči, pogledaj fotografije koje sam uslikala (nažalost, osvetljenje je bilo jako loše :( ).







Poslednji u nizu bio je Antoni Tapies, koji mi je bio nepoznat dok nisam posetila ovu izložbu. Njegova dela sam najmanje razumela, pa su mi se verovatno zato i najmanje svidela. Budući da su ona bila izložena u okvrvir izložbe 4 najveća španska majstora, ne sumnjam da je bio veliki umetnik. Bavio se apstraktnim ekspresionizmom i tašizmom (franc tashe-mrlja). Većina izloženih slika bila je iz, pretpostavljam, faze tašizma.






Sva četiri umetnika su se međusobno poznavala i imali su uticaja jedni na druge, što se može uočiti na slikama. Svaki od njih je radio u Njujorku, 50. godina prošlog veka i ostavio mnoga dela koja su oblikovala umetnost tada i sada.

Naviknuta da su velika dela stvarana i veliki umetnici živeli pre mnogo vekova, teško mi je bilo da prihvatim činjenicu da su ova četiri umetnika naši savremenici. Njihovoj genijalnosti nema kraja.

Ukoliko u inostranstvu budem imala prilike da posetim izložbu makar jednog od njih, sigurno ću to iskoristiti.



Zanimljivost: Za razlik od većine umetničkih dela koja postoje u jednom primerku, grafike postoje u određenom broju primeraka (turažu). Umetnik je dužan da nakon štampanja dela numeriše i potpiše primerak (otisak) čime potvrđuje da otisak zadovoljava kriterijume originalnosti. Tako da kada ispod slike vidiš razlomak npr. 3/27 znači da je to delo treći otisak u tiražu od 27 otisaka. To je kopija, ne falsifikat.

Da li si i ti možda posetila ovu izložbu? Kakvi su tvoji utisci?

Stay gorgeous! Tanja

No comments